donderdag 27 september 2012

Naaicursus

Ik weet niet of ik het al eerder had gemeld, maar ik zit sinds kort op "naaicursus".
Het is niet echt een cursus, maar meer een gezellige club dames/meiden die wel wat ervaring hebben met naaiwerk, maar nog niet alles onder de knie hebben. Gelukkig zijn er 2 dames die ons de kneepjes van het naaivak willen leren.

Het is dus ook niet zo gek dat ik de laatste tijd veel achter de naaimachine zit. Ik heb inmiddels wel ontdekt dat kleding maken echt niets voor mij is.
Ik ben veel meer van de kleine projecten en leuke hebbedingen.

En dan bedoel ik bijvoorbeeld:


Een toilettasje voor mijn nichtje. Ze is bijna jarig en wil graag van tante nagellak in allerlei kleurtjes en ze is dol op Hello Kitty, dus wat past er dan beter dan een Hello Kitty toilettasje.

Daan zag hem en vroeg er gelijk voor zichzelf ook een (die van hem was kapot), maar dan natuurlijk wel stoer in het zwart. Allebei afgewerkt met een afneembare, waterafstotende binnenlaag.
Die van haar is plat en die van Daan heeft een bodem, al is dat niet zo goed te zien op de foto. 

Voor Anne heb ik een lief omkeertasje gemaakt, aan de ene kant cupcakes en aan de andere kant uiltjes. Helemaal hip en handig voor haar broodtrommel en drinkbeker voor de overblijf.



Verder voor mezelf ook een boodschappentas gemaakt van stevig canvas. Normaal gebruik ik altijd de opvouwbare tasjes van de Blokker, maar heb er al een paar weggegooid omdat ze bij de naden begonnen te scheuren. Dat zal met deze niet zo snel gebeuren.
En je gelooft het nooit, maar die lapjes heb ik voor 10 cent (!) per stuk gescoord bij de kringloopwinkel. Dat is nog eens leuk shoppen toch.


Wordt vervolgd......

3 opmerkingen:

  1. Wauw! Goed bezig zeg, leuk hoor! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Kirsten!!
    Leuk dat je mee doet met m'n GiveAway :o)
    En natuurlijk wat gezellig dat je volger bent geworden! Ik ben ook volger van jou geworden.
    Je maakt leuke dingen...heb nog niet alles bekeken hoor...maar heb al wel gezien dat je dochter mooie dingen maakt! Knap hoor.

    Fijn weekend! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen