maandag 2 juli 2012

Bolletjessjaal haken en meer

Ik wilde al een tijdje het pompom garen (bolletjesgaren) uitproberen, maar het is er eigenlijk nooit van gekomen, tot ik van de week tegen een paar bolletjes aanliep.
Voor Anne heb ik een sjaal gehaakt. Het was wel even uitzoeken hoe dat werkte met al die bolletjes, maar het is gelukt. Via youtube vind je genoeg leuke patronen voor een bolletjessjaal, maar ik heb er mijn eigen draai aan gegeven.


Het is een supersimpel en snel patroontje. 
Ik gebruikte haaknaald 4 mm.

Je maakt een opzetlus (wel even priegelen met de bolletjes), dan sla je 1 draad (=2 bolletjes) over en haak je een losse met het draad tussen 2 bolletjes, 1 draad overslaan, 1 losse, etc.


Ga zo door tot je een lange sliert hebt.
Deze vouw je dubbel en sla of knoop je om je nek.

Voor mijn zus en nichtje maakte ik een gehaakt baby gelukspoppetje voor de geboorte van hun dochter en zusje.Voor Ruud zijn nichtje die ging trouwen een gelukspoppetjes bruidspaar. Allemaal uit het boekje Gelukspoppetjes haken van Annemarie Arts.


Voor mijn nieuwe nichtje ook een lentekonijn. Ik maakte er al eerder een voor haar zusje.
Alleen nog een neusje en dan is hij klaar.
Het patroon kun je hier vinden.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten