woensdag 28 mei 2014

Verslaafd!!

Oke, het is een feit! Sinds kort ben ik verslaafd aan de Russische omslagdoek!

Ik heb er nu 3 gemaakt en er staan inmiddels weer 2 op de haaknaald.
Het is een heerlijk patroon wat lekker snel weghaakt.

Deze is gehaakt met Saskia op naald 4,5.
5,5 bollen incl. franje. Afmeting 2 meter en de punt 90 cm.


Deze is gehaakt met Lisa op naald 8.
6 bollen incl. franje. Afmeting 2 meter en de punt 1 meter.


Deze is gehaakt met Tweed op naald 6.
5 bollen incl. franje. Afmeting 2 meter en de punt 1 meter.

 
Voor de liefhebber is hier het patroon:
 
 

8 opmerkingen:

  1. Ja, deze omslagdoek is echt super! Ik had hem al gezien bij Moniques place, maar deze afbeelding van het patroon is ietsje groter dan bij haar, dus heb ik deze maar even opgeslagen. Ook handig om te weten hoeveel bollen er in gaan + afmetingen, dank je wel. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Kirsten,
    Het zijn prachtige doeken. Kun je mij een beetje op weg helpen? Hoeveel steken zet je op?
    Dank alvast voor je reactie.
    Groet,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jacqueline, ik heb mijn blog een beetje laten versloffen en daardoor jouw reactie nu pas gezien. Ik ga ervanuit dat je inmiddels al op weg bent, maar mocht dat niet zo zijn. Laat het me even weten, ik heb nog een uitgeschreven versie van het patroon, dan kan ik je dat sturen.

      Groetjes,
      Kirsten

      Verwijderen
    2. Je begint overigens in het midden van het lange stuk met 20 lossen die je vastzet met een halve vaste en daarin haak je de stokjes die staan bij 1p (dat is toer 1). Daarna ga je door naar 2p, etc.

      Verwijderen
  3. Hallo Kirsten,

    Zou je mij misschien het uitgeschreven patroon van deze omslagdoek toe kunnen sturen. Ik ben niet gewend om met teltekeningen te werken.

    Groet van Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Kirsten!

    Wat een mooie sjaals :) Kan je mij misschien ook het patroon sturen? ik snap de teltekening niet goed en het lukt niet echt hier.
    Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dames, hier is het uitgeschreven patroon te vinden. Succes!

    https://nl.scribd.com/doc/226594977/Uitgeschreven-Tekst-Bij-de-Russische-Stola-Aangepaste-Versie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zegt wel hoeveel bollen, maar ik heb meer aan het aantal meters . Zou je dat eens door willen geven bedankt

    BeantwoordenVerwijderen